Lečenje kanala korena zuba | Eurodentist

Lečenje kanala korena

Home » Zubarske usluge » Lečenje kanala korena

Lečenje kanala korena koje se još naziva i endodontska terapija, devitalizacija ili popularno, vađenje živca, podrazumeva postupak vađenja inficirane zubne pulpe (živca) iz kanala korena. Zubna pulpa može biti inficirana usled određene traume zube ili karijesa.

Ovaj postupak omogućava da se sačuva zub koji bi u suprotnom bio izgubljen. S druge strane ako se infekcija ne leči na vreme. može da se raširi do kanalima korena i da zahvati kost.
Neki od simptoma koji uazuju da je kanal korena upaljen:

• Zubobolja,
    • Tamnjenje zuba,
    • Pojava fistule (beličaste ili crvenkaste bubuljice) u predelu vrha korena,
    • Otok u predelu lica i vrata,
    • Oticanje desni…

Upala zubnog živca se lako i jasno dijagnostikuje preko RTG snimka zuba, a postupak je jednostavan i bezbolan.

Tretman lečenja kanala korena:
      • Pod lokalnom anestezijom buši se zub kako bi se došlo do komore pulpe.
      • Zubna pulpa se pažljivo otklanja specijalnim instumetnima, a kanal korena se čiszi, ispira, a potom puni i zatvara.
      • Ukoliko je infekcija jaka i zahteva ponavljanje postupka, zub se privremeno zatvara kako bi bio zaštićen do sledeće posete zubaru.
      • Kako je zub iz kog je odstranjena zubna pulpa osetljiviji i podložniji infekcijama i frakturama, savetuje se da se na lečeni zub postavi zubna krunica koja bi ga zaštitila.

Nakon tretmana, lečeni zub može biti osetljiv nekoliko dana, te će Vam stomatolog prepisati lekove protiv bolova.

Materijali koji se koriste za zatvaranje zubnog kanala traju ceo život, međeutim u nekom trenutku će verovatno biti potrebno da se zameni plomba ili krunica. Veoma je važno pridržavati se dobre oralne higijene i redovno odlaziti kod zubara.

Cena lečenja kanala korena zavisi od broja kanala koji treba da se očiste. U Srbiji cene idu od 9 do 26 eura, opet u zavisnosti koliko kanala, odnosno korena ima zub.

Pogledajte cene